DiamounD

DiamounD

DiamounD

DiamounD

هر روز 600 محصول گلدکوئیست به داخل کشور قاچاق می‌شود


بازپرس شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت گفت: روزانه 600 محصول شرکت گلدکوئیست به صورت قاچاق و از طریق کشورهای عربی وارد کشور می‌شود که درصدد شناسایی عناصر اصلی این شبکه زیر زمینی هستیم.

قاضی طائفی در گفت‌وگو با فارس افزود: مطابق تفاهم نامه قوه قضائیه با شرکت گلدکوئیست در جهت پرداخت خسارت به مالباختگان، این شرکت متعهد شد که ارتباط خود را با عوامل غیر مجازی که در کشورهای حاشیه خلیج فارس فعالیت می‌کنندقطع و فقط با نماینده درون کشور که برای پرداخت خسارت فعال است ارتباط داشته باشد که متاسفانه این شرکت اقدام فوق را انجام نداده و در این خصوص نیز تذکرات جدی از سوی قوه قضائیه به این شرکت داده شده است.

وی در خصوص قطع پرداخت خسارت به مالباختگان این پرونده گفت: پرداخت خسارت از طرف گلدکوئیست به صورت نامنظم در حال انجام بود که این موضوع باعث سوء استفاده افراد سود جو شد که از این فرصت جهت تبلیغ استفاده می‌کردنند.
طائفی ادامه داد: جهت پرداخت یکباره خسارت مذاکراتی با شرکت گلدکوئیست شده که متاسفانه این شرکت با کارشکنی از پرداخت یک باره خسارت سر باز می‌زند.

رئیس شعبه سوم کارکنان دولت در پاسخ به سؤالی در خصوص چگونگی ادامه پرداخت خسارت به مالباختگان گفت: هم اکنون یک محموعه شامل 2500 عدد سکه، گردنبد و ساعت طلا از سوی شرکت ارسال شده که این محصول تا زمان تحویل یکباره خسارت در گمرک نگهداری می‌شود.

طائفی در ادامه ضمن هشدار به فعالیت‌های غیر قانونی این شرکت گفت: مطابق اطلاعات ما هم اکنون نمایندگی‌هایی از شرکت گلدکوئیست در کشورهای مختلف مانند تایلند و فیلیپین صرفا جهت جذب مشتریان ایرانی فعالیت خود را آغاز کرده است که در این خصوص باید گفت: هر گونه فعالیت اعم از جذب زیر شاخه و خرید سکه غیر قانونی و ممنوع بوده و با متخلفان نیز برابر قانون برخورد می‌شود.

رئیس شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت افزود: اخیرا تعدادی از عوامل اصلی شبکه گلدکوئیست دستگیر شده‌اند و تحقیقات در خصوص آنها در حال انجام است.
وی با اشاره به تصویب کلیات طرح ممنوعیت فعالیت شرکت‌های هرمی در مجلس گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم تا هر چه سریع‌تر نسبت به تصویب کامل این قانون و میزان دقیق مجازات ها اقدام کنند تا دستگاه قضایی بتوانند به صورت کامل‌تر و دقیق‌تر به این موضوع رسیدگی کند.